شهید ابوالقاسم حجتی

وصیت نامه

بسم الله الرحمن الرحیم
لقدارسلنا رسلنا بالبینات انزلنا معهم الکتاب و المیزان لیقوم الناس بالقسط.
بیگمان چنین است که ما پیامبران را با بینه فرستادیم و به ایشان کتاب و میزان (سنجش حق و باطل) دادیم تا مردم؟؟قیام کنند. پس از حمد و سپاس خداوند بى همتا و درود بر محمد مصطفى(ص) و ائمه اطهار علیه السلام و با درود بر ولى عصر و نائب بر حقش امام عزیزمان خمینى کبیر و فقیه عالیقدر آیت الله منتظرى و رزمندگان اسلام و شهداء و جانبازان از صدر اسلام تا کنون خصوصا شهداى انقلاب اسلامى و جنگ تحمیلى و بالاخص آنهایکه نور حقیقت از جبین آنها نمایان بود و اکنون عکس آن‌ها روبروى چشمانمان میباشد و همیشه حسرت مى‌خوریم که چرا از آنها عقب افتاده ایم با سلام خدمت پدر و مادر شهید داده‌ام که میدانم با چه رنج و رحمت و با چه قهرمانى و عطوفت من و برادرانم را بزرگ کرده‌اید و در راه تعلیم و تربیت ما از هیچ کوششى دریغ نداشته و همه مرا بسطح معلومات علمى رساندند و الحمدالله فرزندانتان در خط اسلام و قرآن و امام هستند و همگى آگاه به مسائل زمان و حاضرند بخاطر اسلام جان فدا کنند.
من به شما پدر و مادر فداکار افتخار مى‌کنم و هیچگاه جمله‌اى را که فرمودید که اگر محمدعلى در راه خدا شهید شود باعث افتخار من و اسلام است از یاد نمیبرم با درود بر برادران و خواهرانم که همه آنها را جزء پیکر خود بحساب مى‌آورم که در همه حال یار و مددکار یکدیگر بودیم و امید است این مهر و محبت جاودان باشد.
با درود و سلام بر همسرم که اقرار میکنم او در زندگى نه تنها برایم همسر مهربان و دلسوز بود بلکه او هم رنج و غمخوار و همدرس زندگیم بود.
با سلام و درودفراوان برادر شهیدم احمد که چون جانم و فرزند خودآنها را دوست مى‌دارم و امیدوارم پس از من با آنها همچنانکه قرآن فرموده عمل شود. سلام بر فرزندان عزیزم(مائده و..) که امیدوارم در پرتو لطف خداوند بزرگ و جمهورى اسلامى که ثمره خون هزاران شهید است به درجه عالیه علمى برسند و افرادى صالح براى جامعه اسلامى باشند خیلى خوشحال بودم اگر موفق به دیدن فرزندم میشدم ولى هرچه مصلحت خدا باشد همان ما را بس است امیدوارم فرزند صالحى براى اسلام و مسلمین باشد. با سلام بر خانواده همسرم (پدر و مادر – برادران -خواهران) امید است که خداوند بپاس زحمات شبانه روزى که براى فرزندان برادرم و من متحمل شده‌اید و مى‌شوید اجر نیکان و صالحان عنایت کند و صبر وبردبارى در این موقع که مجددا براى پاسدارى از اسلام و قرآن عازم جبهه‌هاى جنگ حق علیه باطل هستم با اطمینان کامل از اینکه در جنگ احتمال شهید شدن و کشتن هست چون وظیفه الهى است با همه علاقه‌اى که به امت شهید پرور و خانواده و برادرمان و دوستان داشتم همگى را بخداوند منان سپرده و عازم جبهه‌هاى نور علیه ظلمت مى‌گردم. من لیاقت شهید شدن را شاید نداشته باشم. اما ممکن است اتفاقى بیفتد و آن سعادت نصیب من گردد. لازم است یادآور گردم که تمام برادرانى که با آنها درباره‌ى شهادت صحبت مى‌کردیم مى‌گفتند شهادت لیاقت مى‌خواهد اغلب شهید شدند چون آن اخلاص که یک شهید مى‌خواهد در جسم و روح آنها بوده یا بوجود آمد و به درجه رفیع شهادت نائل آمدند و اما درخواستى که از همه آشنایان و امت عزیز دارم اینست که اگر خداى ناخواسته از جانب من اذیت یا دروغ یا تهمت یا غیبت درباره آنها سرزده مرا عفو نمایند و همچنین اگر کسى از اینجانب طلبکار است و من فراموش کرده‌ام حلال نماید و چنانچه از کسى طلبکار هستم آنها را بخشیدم و از خداوند منان طلب عفو و بخشش مى‌نمایم.
پیام به امت عزیز اگر لیاقت شهادت داشته باشم:
۱-پیامهاى امام امت ولایت فقیه چونکه پیام دهنده حقیقى اوست گوش داده و دستورات آنرا عمل کنید و خداى نکرده نگویید دیگرگوش دادن به پیامهاى امام و رهبر زمانش گذشته، هرچه کار دارید براى یکبار هم که میشود پیامها را گوش داده و ببینید که چه میگوید و چه مسئولیتى در آن لحظه بر دوش شما میگذارد که باید عمل کنید و گرنه در روز قیامت مسئول هستید.
۲- ملت عزیز خانواده‌هاى شهداء را از یاد نبرید. مخصوصا فرزندان شهداء در موقع برخورد با آنها پیش خود فکر کنید. اینها هم روزى پدرى مهربان داشتند که آنها را در آغوش مى‌گرفت و مى‌بوسید و آنها را به گردش و باغ و دشت و صحرا مى‌برد و براى دفاع از اسلام و بخاطر اجراى قوانین الهى شهید شده است. خداى ناکرده کارى نکنید که دل فرزندان شهداء شکسته شود. توجه داشته باشید که حضرت على(ع) در مورد یتیمان و سرپرستى آنها چه فرموده و با فرزندان شهداء چگونه عمل مى‌نمود.
۳- دوستان، برادران ،دانشجویان، در این زمان وظیفه شما بس سنگین و طاقت‌فرسا است . شما هر قدمى که بر میدارید باید در راه شهیدان و اهداف مقدس آنها باشد. مبادا خون اینهمه شهید را با بى‌تفاوتى پایمال نمائید و به منافقین و کفار و طاغوت و طاغوتچه‌ها فرصت دهیدتا دو مرتبه بر سر این ملت مظلوم مسلط گردند. توطئه‌ها را درایت و سکوت خنثى کنید. اگر نشد با مشت و گلوله، یا ایها الذین آمنوا کونوا قوامین بالقسط شهداء لله ولو على انفسکم اول الوالدین و الاقربین ان یکن غنیا او فقیرا.
تمام مومنان باید در جهت بسط عدالت قیام کنند هرچند که بر ضد خودشان و یا پدر و مادر و یا نزدیکانشان باشد اگر چه فقیر یا بى‌نیاز باشند.
۴- جمله اى به دوستان و افراد مستضعف (طبقه ۳) یعنى افرادى که نان آنها در کودکى جیره بندى است. گوشت آنها چرجى آب کرده و کباب آنها کباب گوجه و کفش آنها دمپائى و لباس دست دوم و…
اى عزیان بدانید جهان هستى مادیت تنها نیست و اسلام اقتصاد تنها نیست و هستى تنها در این دنیا نیست مبادا فقر مادى باعث فقر فرهنگى و ذلت و خوارى شما گردد. اگر فقر اقتصادى باعث فقر فرهنگى شده است سخت در اشتباه میباشید.
۵- اى رفقا، آشنایان ،همکلاسیهایم بدانید که رهبریت این انقلاب از اول دست روحیانیت اصیل بوده و تنها روحانیت شهید داده است‌که میتواند آنرا در کانال اصل خودش نگهدارد و از انحراف به چپ و راست آن جلوگیرى نماید. باید بدانید رمز پیروزى انقلاب اسلامى توحید بود و نماز جمعه و جماعت تجلى توحید است. سعى کنید مساجد خالى نگردد.
۶- مسئولین ارگانها -ادارات -دانشگاهها باید بدانند که هرچه مقام آنها بالاتر باشد مسئولیت آنها در مقابل خدا و خلق و خون شهداء این ملت مظلوم بیشتر است فکر نکنند که وارث قرن شهداء مى باشند بلکه باید خدمتگذار این ملت باشد و از روى عدالت رفتار نموده و از کمکارى و اسراف بپرهیزند و اگر چنین نکنند عذابى سخت در انتظار آنها است.
۷-توصیه‌هائى که برادر شهیدم احمد در وصیت نامه اش یادآور شده بکار بندید
۸- از ملت انقلابى و متعهد مى‌خواهم که به نیروهاى دلسوز و با ایمان فرصت کار و فعالیت داده و از همکارى با فرصت طلبان و افراد دو چهره که از پشت به انقلاب و مسلمین خنجر میزنند بپرهیزید. به امید ظهور حضرت مهدى و پیروزى مسلمین بر کفر جهانى.
و السلام ۸/۴/۶۳ ابوالقاسم حجتى
بسم الله الرحمن الرحیم
بعنوان وصیت:
۱- مدت سه ماه روزه براى اینجانب گرفته شود چون نسبت حضور در جبهه‌هاى جنگ و مسافرت نتوانسته‌ام بگیرم.
۲- مدت یک سال نماز (زمانیکه مجروح بوده‌ام)
۳- قباله همسرم پرداخت گردد( یکدانگ خانه از خانه مسکونى که خریده‌ایم به هسمرم واگذار گردد.)
۴- امیدوارم که اگر جایى خطا یا اشتباهى از من سرزده است اول خداوند ؟؟؟شهیدپرور مرا ببخشند.
۵- از پدر و مادرم و همسرو فرزندان عزیزم و همچنین بستگان امیدوارم که مرا ببخشند.
۶- به دانشجویان یادآور میگردم که موقعیت خود را درک کرده و خود را براى خدمت به جامعه‌ى اسلامى آماده کنند.
۷- بعد از من همسرم در زندگى با پدر و مادرم و برادرانم و برادرش و پدر و مادرش مشورت کامل کند.
۸- امیدوارم بعد از من خواهرانم فاطمه و عزت و بتول و همسرم و خاله محترم به یکدیگر احترام گذاشته و بصورت خواهرانى مهربان با هم رفتار نمایند.