وصیت نامه

«بسم الله الرحمن الرحیم »

«و من المؤمنین رجال صدقوا ما عاهدوا والله علیه فمنهم من قضى ذنبه و منهم م ینتظروا بدلو تبدیلا»وصیت‌نامه اینجانب على فارسى فرزند حسن داراى همسر و دو فرزند بنامهاى مریم و حسین .
به نام خدا و به نام او که همه چیزم اوست و بنام او که زندگیم در جهت اوست ، به نام او که زنده به اویم . به نام او که از اویم زندگیم بخاطر اوست ، شدنم در جهت اوست بودنم از اوست رفتنم با اوست یادم اوست جانم اوست ، احساسش مى‌کنم با قلبم ، با ذره ذره وجودم ، با تمام سلولهایم احساسش مى‌کنم ، اما بیانش نتوانم کرد ، اى همه چیزم بیادت هستم ، بیادم باش که بى تو هیچ و پوچ خواهم بود.
اما چه زیباست آزاد زندگى کردن و چون گل شکفتن و چه زیباست زنجیرهاى اسارت اسلحه شهادت پاره کردن و از بند کفار رستن و چون اسماعیل در قربانگاه عشق خدا جان باختن و به دیدن حق شتافتن . پدرم ، مادرم ، همسرم ، برادرانم و فرزندانم با انتقاد به یگانگى خداى لایزال و رسالت انبیاى عظام الهى بالاخص خاتم انبیاء پیامبر بزرگ اسلام (ص) و امامت دوازده امام معصوم (ع) و ولایت فقیه و اعتقاد به حقانیت مرگ و سئوال در قبر و حساب و کتاب و میزان و صراط و بهشت و جهنم و امید به رحم و غفران الهى وصیت خود را آغاز مى‌کنم .
آرزو داشتم که در دانشگاه جبهه شرکت کنم ، با تلاش فراوان به سرزمین مقدس جنوب توفیق نصیبم شد پاى بگذارم تا درس زندگى بگیرم و بیاموزم که چگونه مردن را و خداوند بزرگ این توفیق را نصیبم کرد در هر زمان در ترمهاى مختلف در امتحانات این دانشگاه شرکت کردم ولى مردود شدم در حالى که دوستانم یاران و برادرم حسین با نمره‌هاى عالى قبول شدند و ما را تنها گذاردند.
آرى سرزمین دانشگاه جبهه‌هاى ایران قدم به قدمش بوى بهشت میدهد و چه نیکو همه فرمان حسین زمان خمینى عزیز این نعمت الهى را لبیک گفته و حضور پیدا کرده‌اند. در این دانشگاه بجز خدا خداشناسى و ایثار چیز دیگرى را نمى‌توان یافت و چه زیباست این فراز از تاریخ اسلام و بایستى قدر بدانیم و آنچه مى‌توانیم خالصانه بخاطر الله مایه بگذاریم و بدانیم که خداوند پذیراست و در تداوم این حرکت بزرگ و سرنوشت ساز براى جهان اسلام فقط و فقط راه نجات خط امام و بطور کلى اعتقاد به ولایت فقیه مى باشد و اگر شناخت کاملى داشته باشیم هرگز حاضر نیستیم از مسیر آن منحرف شویم و تمام سرمایه‌هاى ظاهرى چون مال و جان و فرزند را حاضریم در این راه فدا کنیم و در این رهگذر روحانیت حق بزرگى به گردن ما دارند و مهمترین نقش را در استقرار و جان گرفتن ولایت فقیه در قانون اساسى داشته‌اند. چون دشمن به ارزش ولایت فقیه پى‌برده لذا سعى مى‌کند به هر وسیله ممکن آن را از بین ببرد سعى مى‌کند که اسلام حقیقى را که امام بزرگوار ما معرفى کرده از بین ببرد ولى چون مستقیما نمى‌تواند، سعى میکند که روحانیت را که عامل ترویج مستقیم آن است بکوبد ولى غافل است که «یریدون لیطفؤا نورالله بافواههم » ما خوب میدانیم که نقش روحانیت اصیل در ترویج احکام اسلام و قرآن و رهبرى نهضت‌ها چگونه بوده است ما خوب مى‌دانیم که مبارزات رهایى بخش به رهبرى میرزاى شیرازى اول و دوم و سردار جنگل و شیخ محمد خیابانى و شیخ فضل‌الله نورى و مدرس و کاشانى و از این قبیل بوده است و در نهضت اخیر و انقلاب اسلامى ایران خوب مشهود بود که چگونه روحانیت در به ثمر رساندن آن نقش داشت. و در نگهدارى و تداوم آن با همه تهمت‌ها نقش دارد و سعى مى‌کند این انقلاب نه شرقى و نه غربى باقى بماند.
بیدار باشیم و گول تبلیغات مسموم را نخوریم و این ارزشها را حفظ کنیم و آنها را رها نکنیم که اگر چنین کردیم و آنها را رها نمودیم در آینده خداى ناکرده ضربه خواهیم خورد «ان الله یغیروا ما یقوم حتى یغیروا ما بانفسهم»
برادرانم و خواهرانم ، اى صورتهاى نورانى که شبهاى جمعه روى خاک قرار مى‌گیرید و اى چشمهایى که در تجلى‌گاه وحدت نماز جمعه به آسمان نظر مى‌افکند و اى دستهایى که فریاد الله اکبر را سر میدهد و اى کسانى که بر مزار شهداء فریاد راهت ادامه دارد را بانگ میزنید بگوش باشید یکبار دیگر فرمان حضرت حق جل جلاله در بام جماران نازل شد و ملائکه الله در نیمه هاى شب بدرخواست امام فرمان الهى را دادند ، که اى فرزند پاک زهرا (س) فرمان الهى این است که امسال پیروزید صبح بزودى طلوع مى‌کند و خورشید با نور تابان خود فرمانى که خود نور بود به نور داد و قلبى را که به این فرمان باید پاسخ دهد نیز باید نور باشد و این فرمان به قلب هر نفس نفوذ نخواهد کرد.
اى نورهاى الهى که در قلب حزب‌الله متجلى گشته‌اید همگى با هم بتابید و از سوزش خود ، دشمن را بسوزانید.
خداوندا ، تلاشم بر این بوده که بخاطر تو گام بردارم و تا آنجا که در توانم دارم به رزمندگان اسلام کمک کنم. خدایا ، بندگان خوب و شایسته تو امروز در جبهه‌هایند ، توفیقم ده که بیش از این خدمت کنم. خدایا ، خودت فرمودى «الذین آمنوا و هاجروا و جاهدوا اعظم درجة عندالله و اولئک هم الفائزون » خدایا تلاش کردم که اینچنین با ؟؟؟ مى‌ترسم که این سفره پر برکت جمع شود ولى من بى بهره باشم. خدایا ، فرزندان خوب قرآن و اسلام امروز در نزد شما میهمانند « و عند ربهم یرزقون » هستند آنها رسالت خود را بنحو احسن انجام دادند ولى بار سنگین مسئولیت آنها بر روى زمین است ، خدایا توفیقم ده که امانتدار خوبى باشم. خدایا تو خود شاهدى که دنیا دیگر برایم ارزش ندارد توفیق ده در جهت رضاى تو سپرى کنم. خدایا به مقام و منزلت همه خوبان درگاهت شهادت فى سبیل‌الله را نصیب من هم بگردان پدربزرگوارم و مادر خوب و مهربانم شماها زحمت مرا فراوان کشیدید و هنوز هم فراوان تحمل مى‌کنید من از محبت و زحمات شما نتوانستم حق‌شناسى کنم و حق شما را نتوانستم رعایت بنمایم همانطور که امام امت فرمودهد شما خانواده شهداء چشم و چراغ این مکتبید ولى من نتوانستم به شما خدمت کنم و شاید هم لایق نبودم ولى پدرم روزى تو حلال بود که چنین فرزندانى تقدیم اسلام کردى و مادرم شیر تو هم حلال بود که به ما دادى ، در صورت لیاقت شهادت فرادى قیامت من و برادر شهیدم حسین چون سایر شهداء به شما افتخار خواهیم کرد اولا حلالم کنید و ثانیا اگر خداوند مرا لایق شهادت دید در عزایم جدا صبر کنید که خداوند با صابران است و صابران را دوست دارد و اجر صابران بى‌حساب است به مردم محبت کنید و از لطف و محبت آنان قدردانى کنید و به همسرم که فراوان رنج برد و پا به پاى من در این دوران کوتاه زندگى مشترک فراوان رنج برد و همواره همه زحمات زندگى را تحمل کرد و من خدا مى‌داند که از او رازى هستم امید است که او هم از من رازى باشد و از مادرم وهمسرم میخواهم که در عزایم همچون زینب و شیرزن کربلا صبر کنند.
همسر مهربانم ، من براى تو رنج فراوان و زحمات زیادى در زندگیمان فراهم کردم ، امید است همه زحمتهاى که نمى‌بایست میکشیدى و کشیدى و به پاى من تحمل رنج و مقاومت و هجرت نمودى بر من حلال کنى امید است در بهشت رضوان خدا به تو اجر دهد و جدت فاطمه زهرا (س) از تو شفاعت کند. من بگویم که تو هیچوقت مانع کار من نبودى و به هر مقدار که مى‌خواستى در کنار من و پا به پاى من با صحبت و دلسوزى آمدى، خدا به تو اجر دهد و در عزایم صبر کن و سعى کن مایه تسلیت براى همه و خصوصا مادرم و فرزندانم باشیو و بکوشى ؟؟؟ باشى و با بچه‌هایم با زبان خوش و لبخند برخورد کنى و در تربیت مریم و حسین تلاش کنى و این امانتها را صحیح و سالم به دست امانتدار واقعى که خداوند تبارک و تعالى است بسپارى.
و اما فرزندان عزیزم، مریم دخترم و حسین پسر کوچولویم نور چشمانم من باباى خوبى براى شما نبودم چون نتوانستم آنچنان که مى‌خواستم در پرورش و تربیت شماها تلاش کنم امید است خودتان با کمک مادر خوبتان با تمسک به قرآن کریم و تأسى به اهل بیت و تبعیت از اسلام و تعلیمات آن که دین انسان سازى است خودتان را بسازید و مطیع مامان باشید. و بار دیگر به همسرم توصیه مى کنم که بار سنگینى بر دوش دارى و شاید مشکلات فراوانى به تو روى آورد. بنابراین صبر کن و فواصوا بالحق و تواصوابالصبر را سرمشق زندگى قرار دهى و در مراحل سخت زندگى قرآن بخوان اما با توجه به معانى و تدبیر در آن ووظیفه دارى از جانب از آقاى حسینى و حاجى خانم برایم حلالیت بطلبى خداوند به آنها اجر دهد.
برادر بزرگم شما هم براى آخرین بار سلام ناقابل مرا بپذیر و بدان ؟؟؟ براى بچه‌هاى من هم پدرباشى و هم عمو، از خداى بزرگ مى خواهم در جهت خدمت به اسلام و قرآن توفیقت دهد. برادرم مهدى از اینکه از تو جدا مى‌شوم امید است تو هم مرا حلال کنى دوست داشتم در زندگى تجربیات خودم را در این چند سال به تو منتقل کنم ولى توفیق نبود تو باید درس بخوانى و در آینده به جمهورى اسلامى خدمت کنى تلاش کن از کنار پدرو مادر دور نشوى البته این بدان معنا نیست که فرمان امام در صورت لزوم جواب ندهى هر وقت فرصت کردى به بچه‌هاى من سرى بزن و اگر از تو سراغ مرا گرفتند بگو بابا به کربلا رفته و هر وقت خواستى یادى از من بکنى قرآن بخوان و با توجه به معانى آن مسیر زندگى خودت را انتخاب کن و از طرف من وظیفه دارى از همه فامیل و همسایگان و کسانى که به شکلى حق برگردن من دارند حلالیت بطلبى توصیه مى‌کم به تو که نیکى بیش از حد به پدرو مادر که خیر زندگى در این است بکنى خدا یار و نگهدارت به همه برادران جهاد سازندگى در کل استان بویژه جهاد کاشان سلام عرض مى‌کنم و جدا از اینکه نتوانستم از تک تک آن عزیزان خدا حافظى کنم حلالیت مى‌طلبم عزیزانم قدر خودتان را بدانید که عمرتان را در جاى خوبى صرف مى‌کنید ؟؟؟ دعا کنید و بدانید ه به تک تک شما عزیزان علاقمندم و اگر در زمان کار شما را ناراحت نمودم مرا ببخشید و اگر به روستاها رفتید سلام مرا به همه اهالى روستاها برسانید و بگویید که آرزویم این بود که براى شما خدمت کنم.
در طول خدمت در جهاد احتمالا حق زیادى از بیت‌المال به خاطر ندانم‌کارى‌ها برگردنم مى‌باشد و شاید دینى از دیون بیت‌المال به گردنم باشد ، جهت حل این مسئله خدمت نماینده محترم امام حاج آقاى روحانى برسید و سلام مرا به او برسانید و هر طول صلاح دانستید عمل شود.
امید است خداوند وجود مبارک حضرت امام امت خمینى عزیز را تا ظهور مهدى (عج) و حتى در کنار آن حضرت نگه دارد.
«یا ایتهاالنفس المطمئنه ارجعى الى ربک راضیة مرضیة وادخلى فى عبادى فادخلى جنتى »
«من الله توفیق » فرزند کوچک شما – على فارسى  ۱۰/ اردیبهشت /۱۳۶۵  مطابق با ۲۰ / شعبان /۱۴۰۶