امیر سرلشکر شهید حسن اقارب پرست

زندگی نامه

شهید اقارب پرست در اردیبهشت ماه ۱۳۲۵ در شهر اصفهان متولد شد. با ورود به دبیرستان، فعالیت های مذهبی و فرهنگی او شدت یافت و در کنار تحصیل، مطالعه کتاب های آموزنده و مفید، شرکت در جلسات مذهبی و فراگیری درس عربی را نیز سرلوحه کارهایش قرار داد. در سال ۱۳۴۳ دیپلمش را در رشته ریاضی دریافت کرد و پس از مشورت و تفکر و تحقیق، تحصیل در دانشکده افسری ارتش را برای مسیر زندگی انتخاب کرد. دوره سه ساله دانشکده افسری را در کنار دوستانی چون شهید کلاهدوز با موفقیت گذراند و برای گذراندن دوره مقدماتی زرهی به شیراز منتقل شد. او همیشه تلاش می کرد نیرویی ممتاز باشد و فنون نظامی را به بهترین نحو یاد بگیرد. همچنین از ورزش نیز غافل نمی شد و از اسب سواران خوب ارتش محسوب می شد. در سال ۱۳۵۲ برای تکمیل آموخته هایش راهی سفری کوتاه به خارج از کشور شد. با پیروزی انقلاب، حیاتی دوباره در رگ های شهید اقارب پرست جاری شد و به سالم سازی و تقویت ارتش جمهوری اسلامی ایران پرداخت. هنگامی که اولین ضربات سخت مستکبران به انقلاب اسلامی در قالب حمله عراق به مرزهای کشور آغاز شد، او به خرمشهر رفت و همراه دیگر رزمندگان به دفاع پرداخت. اما در آخرین روزهای مقاومت خرمشهر، با گلوله دشمن، از ناحیه گلو مجروح و به تهران منتقل شد. او پس از سقوط خرمشهر و بهبودی زخمش، به آبادان رفت و گردان المهدی (ع) را با همکاری بسیجیان سازماندهی کرد. اوایل سال ۱۳۶۲ پس از دو سال خدمت در تهران، دوباره به جنوب بازگشت و در لشکر ۹۲ زرهی اهواز به فعالیتش ادامه داد. همیشه می گفت: «نور الهی در آنجا [جبهه] متجلی است، آنجا جایگاه تزکیه نفس است.»
صبح روز ۲۵ مهرماه ۱۳۶۳ هنگامی که حسن اقارب پرست به همراه عده ای از فرماندهان، از جزایر مجنون بازدید می کرد، آخرین گام هایش را در طی طریق حق بر خاک های سرخ جنوب نهاد و دعای «اللهم ارزقنا الشهادة فی سبیلک» را آمین گفت. لحظاتی بعد خمپاره دشمن فرود آمد و خون سرخ او را بر زمین جاری ساخت.

وصیت نامه

اللهم ارزقنا شهاده فی سبیلک تحت رایت نبیک و ولایت علی بن ابیطالب علیه السلام

اشهد ان لا اله الا الله و اشهد ان محمداً رسول الله واشهد ان علیاً ولی الله.

این بنده ی حقیر مسکین مستکین ، متذکر و یادآور می شوم که هرچه آقایی و عزت است در خدمتگزاری درگاه این اولیاء و برگزیدگان الهی است و بدون شناخت و محبت این ها هیچ عملی قبول نشده و ارایه کننده و تصویب کننده ی اعمال و تقدیم به حضور باری تعالی به دست این خانواده عزیز می باشد . تا توان دارید در خدمتگزاری به این اولیاء الله کوتاهی نکنید که خود آنان بزرگواری دارند و پاداش بیش از حد می دهند.

اللهم اجعلنی من جندک ، فان جندک هم الغالبون و اجعلنی من حزبک ، فان حزبک هم المفلحون و اجعلنی من اولیائک ، فان اولیائک لاخوف علیهم و لا هم یحزنون.

اما پدر و مادر عزیزم و برادران و خواهرم !

امید است خداوند هدیه ی خانواده ی شما را بپذیرد که خون من عزیزتر از خون علی اکبر ، ابوالفضل و امام حسین عزیز نیست و هر چه دارم و داشتم از لقمه حلالی بود که شما به دهنم گذاردید ، و مرا با اسلام از کودکی آشنا کردید و امید است که خداوند به شما صبر عنایت کند.
و اما همسر ارجمندم ، ای یار سختی ها و گرفتاری هایم ، سفارشم چنگ زدن به دامان اهل بیت و پیروی از نائب اوست .

انشاءالله خداوند تعالی به همه ی شما ملت عزیز کمک خواهد کرد تا نام اسلام عزیز اعتلا یابد و به زودی فرج مهدی (عج) را اصلاح نماید و توفیق فرماید : ((فاخرجنی من قبری ، مؤتزراً کفنی ، شاهراً سیفی ، مجرداً قناتی ، ملبیاً دعوة الداعی)) در مورد من هم صادق و به دنبال او روان شوم .

همسر عزیزم ،صبر و تقوا تنها توشه ای است که برایت می گذارم و انشاءالله بتوانی فرزندان عزیزمان را از یاران مهدی (عج) ونایب برحق او تربیت کنی که مایه مباهات ما در صحرای محشر و در حضور خداوند تبارک و تعالی باشند.
آنچه را که از ابتدای آشنایی تا آخرین لحظه حیات به تو دادم از من نبود بلکه از اسلام بود ولذا تو را به همان اسلام راهنمایی می کنم که او را دریابی و لذا غم و مصیبت رفتن مرا بزرگ نخواهی یافت… والسلام

تذکر دیگرم خدمت خواهران و برادران در مورد انقلاب اسلامی ایران است که از خدا بخواهم توفیق خدمتگزاری بیشتر شامل حال شما بشود . زمانی بهتر از این برای خدمتگزاری به دین اسلام و اهل بیت نخواهد بود و چه فرصتی از این زیبا تر که خون همه ی شهدای اسلام از صدر تا کنون ضمانت اجرائی خدمت همه ی مسلمانان جهان است . در راه اسلام تلاش کنید که خدمت شما بدون هیچ ریا و تزویری مورد رضای خداوند قرار گیرد.

خداوند خود حافظ این مکتب اسلام می باشد ولی آنچه مهم است عمل و کارکرد ما در این دنیاست که بعد از سی و چند سال عمر و این همه حجت که خدا به ما تمام کرده است ، چگونه عمل می کنیم و تا چه حد حاضریم ” انالله و انا الیه راجعون ” را با صبر ادا کنیم

خدمت به مسلمین و علمای اعلام بالاخص رهبر عزیز فراموش نشود

دعا برای فرج امام مهدی(عج) از اهم مسائل است.

خدا را در هر مسئله و هر لحظه لحاظ کنید و از یاد او غافل نباشید. محل دفن اصفهان(( تخت فولاد)) یا بهشت زهرا در جوار شهدایی که از اولاد دم حضرت زهرا باشند توفیق خدمتگزاری بیش از حد شما را در راه اسلام و انقلاب عزیز و رهبر اصلی این انقلاب حضرت مولا مهدی(عج) و نایب او، امام خمینی (قدس السره). از خداوند متعال خواهانم.

آمین یارب العالمین